Projekty informatyczne mają to do siebie, że z czasem się bardzo rozrastają. Sam proces budowania aplikacji staje się dość skomplikowany. Zbudowanie jednego projektu może być uzależnione od zbudowania innego, wersje projektów/bibliotek z czasem mogą się zmieniać na wyższe lub po prostu dochodzić mogą nowe biblioteki. Programiści są leniwi - nie będzie przecież taki człowiek teraz brał i ręcznie ściągał nowe wersje bibliotek i zastępował starsze. Albo pamiętał, że najpierw musi zbudować projekt…
Czas na wyniki naszego kolejnego wyzwania. Tym razem mieliśmy do rozwiązania dwa zadania, jedno prostsze, drugie trudniejsze, wymagające od nas podstawowej znajomości struktur danych w języku Java i umiejętności pisania algorytmów z ich wykorzystaniem.
Programy operują na danych. Mogą one być wczytywane z plików, pochodzić z baz danych, z urządzeń i mierników czy być odbierane po sieci. Bez względu czy będziemy chcieli je tylko wyświetlić użytkownikowi, czy zrobić na nich jakąś zaawansowaną analizę matematyczną, zawsze będziemy potrzebowali w jakiś sposób je przechować w naszym programie. Mechanizm przechowywania w uporządkowany sposób informacji w naszym programie nazywamy strukturami danych. Na tych strukturach będą operować nasze algorytmy…
Czas na rozwiązanie naszego kolejnego wyzwania. Tym razem podnieśliśmy poprzeczkę znacznie wyżej, dlatego jeśli mieliście jakieś problemy, zachęcamy potraktowanie tego rozwiązania jako wskazówki i spróbowania samodzielnego rozwiązania zadania.
W poprzednich wyzwaniach dowiedzieliśmy się, że nasze programy pisane w języku Java działają dzięki wirtualnej maszynie Java. Dowiedzieliśmy się także, że na wirtualnej maszynie Java można uruchamiać programy napisane w innych językach programowania jak np. Scala, Groovy czy Kotlin. Dzisiejszy post będzie poświęcony temu, jak to wszystko działa. Nie jest to wiedza niezbędna, by zacząć swoją przygodę z programowaniem, wręcz przeciwnie, wielu programistów potrafi polec na rozmowie kwalifikacyjnej…