W dzisiejszym poście dotyczącym programowania w języku Java powiemy sobie o programowaniu obiektowym (ang. Object Oriented Programming, OOP). Wszystko co nas otacza, jest obiektem - przedmioty, zwierzęta, budynki, ludzie itd. itp. Żyjemy w świecie obiektów. Dlatego by łatwiej opisywać otaczający nas świat, podjęto próby przeniesienia go do języków programowania.
Coraz więcej osób widzi swoją przyszłość w zawodzie programisty. Rewolucja informatyczna która dzieje się na naszych oczach spowodowała, że zawód “informatyka” stał się coraz bardziej rozpoznawalny i doceniany. Mimo, że nasze najmłodsze pociechy pytane o zawód nadal wybierają strażaka, policjanta, nauczyciela czy sportowca, to ich starsi koledzy zaczynają traktować zawód programisty na równi z lekarzem, prawnikiem czy ekonomistą. Widać to choćby coraz mocniej na w rankingach…
Drugie nasze wyzwanie było już znacznie trudniejsze od poprzedniego, wymagało większego wysiłku, zabawy z kodem czy nawet w niektórych przypadkach doczytania czegoś dodatkowo by zrealizować wasze pomysły. Mimo to poszło Wam świetnie, nadesłaliści wiele różnych, prawidłowych i bardzo ciekawych rozwiązań.
W poprzednim wyzwaniu przygotowaliśmy sobie środowisko do pracy i stworzyliśmy swój pierwszy program. Dzisiaj chcemy podnieść poprzeczkę i poznać podstawowe instrukcje wykorzystywane w języku Java!
Wiele początkujących osób zadaje sobie pytanie: